


Sprawdź z jakiejPomocy
możesz u nas skorzystać
W Centrum prowadzimy psychoterapię młodzieży i dorosłych, konsultacje psychologiczne dla osób mierzących się z różnymi kryzysami oraz wsparcie psychologiczne dla rodziców, a także TUS-y i terapię ręki.



Konsultacjapsychologiczna
Konsultacja psychologiczna to zazwyczaj pierwsza forma spotkania ze specjalistą z obszaru psychologicznego. Celem jest rozpoznanie potrzeb pacjenta oraz zrozumienie zgłaszanych problemów. To także czas na zebranie wywiadu dotyczącego całościowego funkcjonowania pacjenta, który będzie pomocny w kontekście poszukiwań źródła problemów, a także w planowaniu dalszych oddziaływań.
Psychoterapiaindywidualna
Psychoterapia indywidualna stanowi metodę leczenia zaburzeń psychicznych oraz rozwiązywania trudności emocjonalnych. Główne cele to poprawa jakości życia, lepsze rozumienie siebie, swojego rozwoju, nabycie umiejętności radzenia sobie ze stresem ale przede wszystkim przywrócenie radości życia. Oferujemy pomoc psychologiczną w oparciu o terapię poznawczo behawioralną. Zwykle proces psychoterapii zaczyna się od kilku wstępnych spotkań o charakterze diagnostycznym i konsultacyjnym. W czasie ich trwania terapeuta i pacjent mają okazję lepiej się poznać, wspólnie zastanowić się nad celami terapii i zdecydować czy pacjent chce rozpocząć właściwą terapię. Spotkania, czyli sesje, odbywają się najczęściej raz w tygodniu i trwają około 50 minut.

StrefaRodzica
W naszym Centrum prowadzimy konsultacje psychologiczne dla rodziców. Podczas spotkania zbieramy wywiad diagnostyczny, stawiamy wstępne hipotezy i – jeśli zajdzie taka potrzeba – planujemy dalsze oddziaływania. Pierwsze spotkanie, nazywamy wstępnym, gdyż proces wsparcia psychologicznego oraz diagnoza dziecka jest bardzo złożony i czasochłonny. Konsultacja może odbyć się w gabinecie albo online.
Do Strefy Rodzica zapraszamy rodziców, którzy:

potrzebują wsparcia w radzeniu sobie z różnymi trudnymi emocjami (zarówna dziecka, jak i swoimi),

chcieliby dowiedzieć się więcej o rozwoju dzieci,

chcieliby lepiej zrozumieć dziecięce zachowania,

zauważają, że dziecko przejawia trudności w zakresie kontaktów rówieśniczych,

chcieliby pomóc dziecku radzić sobie z sytuacją rozwodu/rozstania rodziców,

niepokoją się o rozwój dziecka (w tej sytuacji zapraszamy na spotkanie diagnostyczne)

masz pytania dotyczące naszej oferty ze Strefy Rodzica?
Chętnie na nie odpowiemy i wyjaśnimy szczegółowo, czym się zajmujemy i jakie efekty przynoszą nasze oddziaływania.

Trening Umiejętności Społecznych
TUS to zajęcia dla dzieci, podczas których poprawiają one komunikację interpersonalną, umiejętności związane ze sprawnym komunikowaniem się, w tym przede wszystkim: uważne słuchanie i wypowiadanie się. Celem treningu jest także niwelowanie barier w zachowaniu, rozpoznawanie i nazywanie emocji, jak również wypracowanie prawidłowych reakcji na nie. Zazwyczaj podczas spotkań odtwarzane są scenki dramowe, prowadzone są gry w większych i mniejszych zespołach, omawiane są przeżycia dzieci oraz sytuacje, których doświadczyły w ostatnim tygodniu. Wszelkie aktywności mają na celu zbudować w uczestnikach atmosferę akceptacji, bezpieczeństwa i otwartości względem siebie, a także otoczenia. Trening umiejętności społecznych jest adresowany przede wszystkim do dzieci nieśmiałych, przejawiających trudności w kontaktach z rówieśnikami oraz z przestrzeganiem norm społecznych. Program zajęć TUS z pewnością będzie korzystny dla dzieci ze spektrum autyzmu oraz ADHD.

Warsztaty dla rodziców
Współpracując z rodzicami prowadzimy spotkania indywidualne oraz grupowe. W ramach spotkań grupowych pracujemy nad wzmocnieniem kompetencji rodzicielskich, udzielamy wsparcia w sytuacjach kryzysowych, poszerzamy świadomości w zakresie relacji: rodzic-dziecko. Warsztaty opracowujemy w myśl rodzicielstwa bliskości i porozumienia bez przemocy.

Terapia Ręki
To zajęcia mające na celu usprawnianie małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców w grupie wiekowej 3 – 8 lat. Ćwiczenia najczęściej mają formę zabawy i skupiają się na rozwijaniu sprawności ruchowej dłoni, kształtują prawidłowy chwyt oraz koordynację pomiędzy dłonią prawą i lewą, a ostatecznie prowadzą do właściwych wzorców nauki pisania. Głównym celem realizowanym w trakcie tych zajęć jest usprawnianie funkcji percepcyjno – motorycznych, wypracowanie zdolności skupienia uwagi i koncentracji a także zwiększenie koordynacji wzrokowo – ruchowej.

Jeżeli masz pytania dotyczące naszej oferty, zapraszamy do kontaktu